چگونه من می توانم فعالیت جسمانی داشته باشم؟

چگونه من می توانم فعالیت جسمانی داشته باشم؟

فعالیت جسمانی را به عنوان جزیی از زندگی روزانه خود قرار دهید . این امر نه تنها به شما در کنترل وزن و استرس و برخورداری از احساس بهتری نسبت به خودتان کمک می کند، بلکه سبب کاهش عوامل خطرزای ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی نیز می شود.بدین شکل  بدن شما از شما ممنون خواهد بود. فعالیت جسمانی حداقل۳۰ دقیقه ای دراکثرروزهای هفته را میتوان باایجاد تغییرات اندکی درشیوه معمول زندگی روزانه انجام داد. تغییرات پیشرونده و ساده می توانند سبب ایجاد تفاوت های قابل توجهی شوند !

 انجمن قلب یک برنامه فعالیت جسمانی مخصوص زنان تدارک دیده است . سالانه زنان زیادی به دلیل ابتلا به بیماری قلبی عروقی از جمله سکته مغزی می میرند. فعالیت جسمانی به شما در داشتن احساس بهتر و طول عمر بیشتر کمک می کنند .

هفته اول: اهداف خود را تعیین کنید!

اولین گام جهت انجام فعالیت جسمانی، تنظیم اهداف واقع گرایانه است. این امر یک جز مهم تغییر در شیوه زندگی شما می باشد. یک قلم و کاغذ آماده کنید و اهداف و موانع خود را بنویسید:

  • چه چیزی برای شما مهم است؟
  • چه چیزی به شما جهت فعال بودن کمک می کند؟
  • چه چیزی مانع از فعالیت شما می شود؟ چه اقداماتی را جهت رفع این موانع می توانید انجام دهید؟

اکنون اهداف واقع گرایانه کوتاه مدتی را تنظیم نموده و راههای خاص (غیرغذایی) پاداش دادن به خودتان پس از دستیابی به این اهداف را مشخص کنید.

برخی از مثال های این موارد عبارتند از:

هدف: در طی ۴ روز این هفته ۳۰ دقیقه پیاده روی خواهم داشت.

۱) در صورت تحقق این هدف من به عنوان پاداش در پایان هفته به تماشای یک فیلم خواهم رفت.

۲) در آخر هفته من به مغازه خواروبار فروشی می روم و میوه و سبزیجات تازه می خرم و به عنوان پاداش به یک پیک نیک می روم.

در یک دفتر اهداف و میزان پیشرفت خود را بنویسید . روزانه احساس و واکنش های خودتان و آنچه   خورده اید و نیز چگونگی انجام فعالیت های جسمانیتان را یادداشت کنید.

چگونه من می توانم فرصتی را برای فعالیت جسمانی فراهم کنم؟

اگر اختصاص ۳۰ دقیقه مداوم برای انجام فعالیت جسمانی امکان پذیر نیست، مشکلی نمی باشد. شما     می توانید آن را به سه جز ۱۰ دقیقه ای تقسیم کنید.

  • برای انجام پیاده روی ۱۰ دقیقه ای در وقت ناهار، یکی از همکاران خود جهت ملحق شدن به خودتان دعوت کنید.
  • فرزند خود را بغل کرده و او را پس از شام ۱۰ دقیقه در خارج از منزل بگردانید.
  • پس از اتمام کار، ۱۰ دقیقه پیاده روی نمایید.

من چگونه می توانم از غذاهای سالم استفاده کنم ؟

استفاده از غذاهای سالم به معنی تغذیه از غذاهای با ارزش غذایی بالا می باشد. نه تنها شما میزان کالری بیشتری دریافت می کنید، بلکه انرژی بیشتری هم دارید.

به جای:                                                                    استفاده کنید از :

بستنی                                                                      میوه های منجمد

غذاهای سرخ کرده                                                   غذاهای پخته شده درفر یاآبپز

چیپس سیب زمینی                                                یک مشت بادام بدون نمک

 

من چگونه می توانم بیشتر یاد بگیرم؟

با پزشک، پرستار یا مشاور سلامتی خود مشورت کنید. اگر مبتلا به بیماری قلبی می باشید یا قبلا دچار سکته مغزی شده اید، ممکن است اعضای خانواده شما در معرض خطر باشند. ایجاد تغییرات در شیوه زندگی آنها جهت کاهش میزان خطر مهم است.

شما می توانید از کتابچه ها و بروشورهای علمی جهت انتخاب زندگی سالمتر و کاهش میزان خطر، کنترل بیماری و مراقبت از افراد مورد علاقه تان استفاده کنید. دانایی توانایی است بنابراین بیشتر بیاموزید و بیشتر زندگی کنید.

آیا پرسش یا توضیحی از پزشک خود دارید؟

دقایقی را برای یادداشت سوالات خود در ملاقات بعدی خود با پزشکتان اختصاص دهید.

برای مثال:……………………………………………………………………………………………………………………………………………….

دکمه بازگشت به بالا

 اپلیکیشن پزشکی سلامت: دکترنیک

برای نصب آسان در اندروید و آیفون کلیک کنید