قانون ۱۵ دقیقه و خرده‌ عادت‌های موثر

جیمز کلییر در کتاب خود به نام «خرده‌ عادت‌ها» می‌نویسد:

تغییری کوچک در عادت های روزانه می‌تواند زندگی‌تان را به مقصدی متفاوت هدایت کند.

اتخاذ و اجرای تصمیمی که اوضاع را یک درصد بهتر می‌کند، شاید در همان لحظه، بی‌اهمیت به نظر برسد، اما در مجموع و در بلندمدت، این انتخاب‌های کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند.

برای بهره‌مندی از اثرات «خرده عادت‌ها»، می‌توانیم از قانون پانزده دقیقه استفاده کنیم.

ساموئل اسمایلز، مبدع قانون ۱۵ دقیقه، بر این اعتقاد است که تکرار کارهای کوچک، نه تنها آینده انسان را می‌سازد، بلکه حتی روی آینده کشورها هم تاثیرگذار است.

وی پیشنهاد می‌کند برای موفقیت در آینده، از همین امروز تصمیم بگیریم روزی ۱۵ دقیقه، روی یک عادت خوب ولی کوچک، تمرکز و تمرین کنیم.

برای مثال، از همین امروز تصمیم بگیریم روزی ۱۵ دقیقه را به فراگیری یک نرم‌افزار کاربردی در فروش و بازاریابی اختصاص بدهیم؛ یا روزی ۱۵ دقیقه بیشتر روی خدمات بهتر به مشتریان اصلی‌مان تمرکز کنیم.

زیبایی قانون ۱۵ دقیقه در این است که اجرای آن کوتاه و ساده است و هر شخصی می‌تواند آن را اجرا کند

جالب‌تر این که، کشور ژاپن موفقیت امروزین‌اش را مدیون اجرای قانون ۱۵ دقیقه است و مردم آن سعی می‌کنند هر سال، دو یا سه خرده عادت جدید را انتخاب و روزی یک ربع را به هر یک اختصاص بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

 اپلیکیشن پزشکی سلامت: دکترنیک

برای نصب آسان در اندروید و آیفون کلیک کنید