اخبار سلامت

پیشگیری از ابتلا به سرطان را جزء اولویت های خود قرار دهید.

در سال ۲۰۱۹ (از این پس)، پیشگیری از ابتلا به سرطان را جزء اولویت های خود قرار دهید

جمعه، ۱۱ ژانویه ی ۲۰۱۹

اخبار روزانه ی سلامت

به گفته ی یک متخصص سرطان شناسی: “در صورتی که یکی از تصمیمات شما برای سال ۲۰۱۹، بهبود وضعیت سلامت خود است، کاهش عوامل خطر ابتلا به سرطان نیز باید قسمتی از این هدف باشد.” “در صورتی که از این پس، تصمیم به ارتقای وضعیت سلامتی خود دارید، حتما کاهش عوامل خطر ابتلا به سرطان را به عنوان بخشی از این تصمیم در نظر داشته باشید.”

به گفته ی دکتر Elias Obeid (مدیر ارزیابی خطر سرطان پستان، تخمدان و پروستات در مرکز سرطان Fox Chase در فیلادلفیا):” اگرچه بعضی از عوامل خطر ابتلا به سرطان همانند سابقه ی فامیلی و افزایش سن، قابل مدیریت کردن نیستند، تغییر سبک زندگی همانند تغذیه ی مناسب، داشتن فعالیت بدنی و عدم مصرف سیگار می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.”

غربالگری سرطان نیز حائز اهمیت است زیرا می تواند موجب تشخیص بیماری در درجات اولیه و در شرایطی که شانس درمان بیشتر است، شود.

بر اساس اخبار Fox Chase و به گفته ی دکتر Obeid: ” به منظور کاهش عوامل خطر ابتلا به سرطان، انجام منظم غربالگری های سرطان توصیه شده، درست به اندازه ی اصلاح شیوه ی زندگی اهمیت دارد و می تواند شانس تشخیص سرطان در مراحل اولیه ( یعنی در شرایطی که بیشترین شانس برای درمان قطعی سرطان وجود دارد و هنوز دچار علائم بیماری نشده اید.) را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

تست های غربالگری برای سرطان های پستان، کولون (روده ی بزرگ)، پروستات، گردن رحم، ریه و بعضی دیگر از انواع سرطان ها موجود است. به توصیه ی دکتر Obeid: ” افراد باید با پزشک خود درمورد عوامل خطر خاص خود، همچنین زمان شروع و نحوه دریافت غربالگری سرطان صحبت کنند.”

از نظر شیوه زندگی، صندوق جهانی تحقیقات سرطان برآورد کرده است که حدود ۲۰ درصد از کل سرطان ها در ایالات متحده مربوط به چربی بیش از حد بدن، عدم فعالیت فیزیکی، مصرف بیش از حد الکل و تغذیه ی نامناسب، است.

به گفته ی دکتر Obeid :”نظارت داشتن روی مقدار غذایی که می خورید به کنترل وزن مناسب و حفظ شاخص توده ی بدنی(BMI) شما در محدوده ی نرمال کمک می کند؛ در صورتی که اضافه وزن دارید، کاهش وزن حتی به مقدار بسیار کم نیز فواید زیادی دارد و برای شروع عالی است.”

ورزش کردن منظم نیز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. به اعتقاد انجمن سرطان آمریکا، بزرگسالان باید هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط و یا ۷۵ دقیقه با شدت بالا داشته باشند.

دکتر Obeid اضافه کرد :”سیگار کشیدن یکی از علل بزرگ ابتلا به سرطان است؛ صرف نظر از سن شما و مدت زمانی که سیگار کشیده اید؛ ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری های مزمن را برای شما کاهش دهد. بهترین توصیه ای که می توانم داشته باشم این است که سیگار کشیدن را ترک کنید و اگر تا به حال سیگار نکشیده اید هرگز شروع به سیگار کشیدن نکنید.”

علاوه بر این، این موضوع نیز حائز اهمیت است که خود را در برابر اشعه ی فرابنفش نور خورشید محافظت کنید و از دستگاه های برنزه کننده ی پوست و لامپ های خورشیدی استفاده نکنید.

به یاد داشته باشید که سرطان، دومین علت شایع مرگ و میر در ایالات متحده است.

این اطلاعات، تنها دیدی کلی به شما می دهد و ممکن است برای تمام افراد صدق نکند. برای اطمینان حاصل کردن از تطبیق این اطلاعات با شرایط خود و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به پزشک خود مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا