۷ نشانه عدم رضایت کارمندان شما
شما به عنوان یک کارآفرین، مسئولیت های بیشماری را بر عهده دارید. شما باید ایدههای جدیدی را ارائه دهید، زیرساخت کسب و کار خود را ایجاد کنید، تصمیمات اجرایی بگیرید و برای سازمان خود، نمونه ی کامل یک رهبر خوب باشید؛ تمام این کارها، به وظایف اصلی شرکت یعنی فروش و بازاریابی اضافه می شوند.
با این اوصاف، به نظر می رسد که ترجیح می دهید تا نارضایتی کارکنان خود را به مسئولیت های فعلی خود اضافه نکنید. اما به یاد داشته باشید که میزان رضایت و خوشنودی کارکنان، مستقیما به ماندگاری کسب و کار شما وابسته است.
زمانی که میزان رضایت کارمندان بیشتر باشد، بهرهوری آنها نیز به همان نسبت افزایش می یابد. علاوه بر این، بعید به نظر می رسد که کارمندان راضی و خوشحال، از کار خود استعفا بدهند. بدین ترتیب، ماندگاری پرسنل باعث می شود که هزینه های جذب نیرو و آموزش افراد جدید به حداقل برسد.
اگر یکی ازکارکنان شما با کمال میل دربارهی نارضایتی خود حرفی بزند، هیچ ابهامی نیز به وجود نخواهد آمد. اما متاسفانه، همیشه همه چیز تا این اندازه شفاف نیست. بنابراین، باید به دنبال نشانه هایی باشید تا بتوانید هرچه سریعتر آنها را برطرف کنید:
قانع شدن به کمترین چیزها
اگر در رفتارهای آنها متوجه شدید که به اهداف کوچک راضی هستند، این بدان معناست که دیگر برای کار خود اهمیتی قائل نمی شوند. اگر با دردسرهای بیشتری مواجه شوند، اهداف آنها حتی از حداقل ها نیز کمتر خواهد شد. قانع شدن به کمترین چیزها، یکی از نشانه های اصلی بیعلاقگی است.
نگاه کردن به ساعت
هرچقدر که فعالیت های سازمان جالب و پرهیجان باشد، افراد باز هم از ساعت ناهار و استراحت استقبال می کنند. این مساله هیچ اشکالی ندارد و از نشانه های عدم رضایت به شمار نمی رود. منظور از نگاه کردن به ساعت در این بخش، چک کردن دائمی آن و منتظر ماندن برای اتمام کار است تا آنها هرچه سریعتر بتوانند از آن محل خارج شوند.
تعاملات شخصی محدود
در حالت ایده آل، اعضای تیم شما باید باهم در تعامل باشند و ارتباط آنها حتی به سطوح شخصیتر نیز گسترده شود. اگر دفتر کاری شما به شکل عجیبی ساکت است و یا هیچکدام از کارمندان شما با دیگران حرفی نمیزند، باید آنها را به عنوان نشانههای عدم رضایت در نظر بگیرید.
فقدان ایدههای جدید و بازخوردها
کارمندانی که خوشحال بوده و با کارشان در تعامل هستند، نسبت به کارشان مشتاق هستند و گاهی اوقات درباره ی بخشی که در آن فعالیت می کنند، ایده می دهند. اینگونه از افراد از دریافت بازخورد و یا ارائه ی آن، هراسی ندارند. با این وجود، اگر متوجه شده اید که کارکنان شما هیچ کدام از این رفتارها را نشان نمی دهند، باید آن را به حساب عدم رضایت بگذارید.
محرمانه بودن و یا عدم شفافیت
اگر متوجه شده اید که کارمندان شما، پشت سر شما حرف می زنند و یا اینکه از بازگو کردن مشکلاتی که دارند، خودداری می کنند، بدان معناست که از کار کردن در این محیط کاری، ناراضی هستند.
بیمیلی نسبت به همکاری
زمانی که از کارمند خود می خواهید که کاری را انجام دهد، انتظار دارید که این خواسته را برآورده کند. اگر متوجه شده اید که یکی از کارکنان، دائما ناراضی است و تمایلی به انجام کارها ندارد، باید آن را به عنوان یکی از شفاف ترین نشانه های نارضایتی در نظر داشته باشید.
نشانههای عینی
نشانههای عینی بر پایهی رفتارهای شخصی است. آیا تا به حال توجه کردهاید که کارمندان شما آه می کشند و یا اینکه نشانه های استرس مثل بیقراری را ابراز کنند؟ آیا آنها لبخند نمیزنند؟ یا اینکه اغلب در دنیای خود فرو رفتهاند؟ تمام اینها نشانههای ناراحتی است.