۳ روش برای توانمند کردن ذهنمان با گوشی‌های هوشمند

شما یک ابزار عضله‌سازی ذهن خود را هر روز در دستان خود گرفته‌اید. تاثیر وابستگی افراد به وسایل هوشمندشان و نقش مهم آن در وضعیت سلامت روان آن‌ها، بر کسی پوشیده نیست. صرف زمان زیاد در وسایل الکترونیکی می‌تواند روی مشکلات مربوط به خواب و انواع مسائل مربوط به سلامت و روابط مرتبط شود. اغلب هم مردم تکنولوژی را بد می‌دانند و چیزهایی مانند: «وسایل الکترونیکی ما سلامت ذهنی ما را از بین می‌برند.» را می‌گویند.

اما واقعیت این است که تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند در حال از بین بردن سلامت روان ما نیست. این انتخاب‌های ما در مورد فناوری است که تعیین‌کننده خوب یا بد بودن این ابزارهای الکترونیکی برای ما است.

اگر انتخاب‌های درست و سالمی داشته باشید، می‌توانید از وسایل الکترونیکی خود برای توانمند ساختن ذهن خود استفاده کنید. در واقع وقت‌هایی را که به وسایل الکترونیکی خود اختصاص می‌دهید می‌تواند فرصتی برای قوی‌تر و بهتر شدن شما باشد.

در اینجا سه روش برای توانمند ساختن ذهن‌تان به وسیله استفاده از وسایل دیجیتالی است:

افراد مثبت‌نگر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

افرادی را برای دنبال کردن انتخاب کنید که به شما انگیزه می‌دهند تا به فرد بهتری تبدیل شوید. حساب‌های کاربری را انتخاب کنید که به شما اطلاعات مفیدی منتقل می‌کنند تا در زندگی خود آن‌ها را به کار گیرید.

از سوی دیگر، سعی کنید به حساب‌های کاربری که به شما کمکی نمی‌کند نگاه نکنید. هیچ لزومی ندارد تا هنگام استفاده از گوشی‌های هوشمند خود، به عکس‌ها و مطالبی که حال شما را در مورد خودتان بد می‌کند نگاه کنید.

از اپلیکیشن‌ها و دوره‌های آنلاینی که به ساخت ماهیچه ذهن شما کمک می‌کند استفاده کنید

چه بخواهید مدیتیشن یاد بگیرید و چه هر مهارت دیگری که به نفع سلامت روحی شما است و بتواند در نحوه تفکر شما در زندگی تاثیر بگذارد، هزاران نوع از اپلیکیشن‌ها و دوره‌های آنلاین مختلفی وجود دارند که می‌توانند به سلامت ذهن و روح شما کمک کنند.

این به معنی آن است که می‌توانید مهارت‌های مورد نیاز خود را در هرکجا که هستید و هر زمان که می‌خواهید با چند کلیک تقویت کنید.

از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با افراد استفاده کنید

به جای این که بی هیچ هدف و منظوری در محتوای صفحات اجتماعی افراد بگردید و آن‌ها را لایک کنید، از شبکه‌های مجازی برای ارتباط برقرار کردن با افراد استفاده کنید.

برای خود محتوا منتشر کنید، نظرات مثبت و انگیزشی برای افراد بگذارید و افرادی را پیدا کنید که علایقشان با شما یکی باشد.

از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با جامعه و فعالیت‌های اجتماعی خود استفاده کنید. با گوشی‌های هوشمند خود با افراد در رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید و سعی کنید آن‌ها را بیشتر و بهتر بشناسید.

شما این قدرت را دارید تا از تکنولوژی برای بهتر شدن خودتان استفاده کنید. از اپلیکیشن‌هایی که از آن استفاده می‌کنید آگاه باشید، از اینکه چطور از زمان خود استفاده می‌کنید و این که از چه ابزارهایی برای ساختن عضله‌های ذهن خود استفاده می‌کنید به طور کامل آگاهی داشته باشید.


منبع: psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

 دکترنیک

اپلیکیشن پزشکی سلامت

برای نصب آسان در اندروید و آیفون کلیک کنید